Kanchanaburi

30 juli 2022 - Nong Bua, Thailand

Sawasdee!

28 juli;

Vandaag reizen we met de trein van Bangkok naar Kanchanaburi. In 2018 hadden we het zo naar ons zin op Orietal Kwai dat we er nu weer een paar dagen willen verblijven.

Op het station is het druk en staan er lange rijen voor de loketten. Het blijkt dat de koning jarig is en dat alle Thai 4 dagen vrij zijn. Dus iedereen gaat op familie bezoek, een beetje zoals bij Chinees Nieuwjaar. Gelukkig hebben we wel een zitplek, het is toch een treinreis van 3 uur (3e klas). En als er hele treinstellen voor monniken worden gereserveerd dan gaat het hard met de zitplekken!

Onderweg wordt er weer van alles verkocht, en Jurre zit al snel aan de gebakken spek met kleefrijst. De rest wacht liever met eten tot de lunch in Kanchanaburi.

In Kanchanaburi is het even zoeken naar de juiste Song Thaew, maar dan rijden we in een half uurtje naar Oriental Kwai. Evelien heet ons welkom met een glas lemongrass-Juice. Guusje heeft het er al jaren over hóe lekker dit drankje was en ze heeft er dan ook enórm naar uitgekeken :-) Natuurlijk met een paarse dendrobium (orchidee) op de rand van het glas, zoals bij ieder drankje (en gerecht) bij Oriental Kwai.

We hebben 2 huisjes in de prachtige grote groene tuin. Onze bagage wordt daarheen gebracht zodat wij gelijk kunnen gaan lunchen. En daarna uiteraard direct het zwembad in!

Op de plek waar Andy en ik 4 jaar geleden iedere namiddag een Thais biertje dronken samen, herhalen we dit ritueel vandaag uiteraard. Toen zeiden we "hier willen we ècht nog eens terug komen", nu zitten we hier weer! Dezelfde zon, maar een nieuwe zomer. Opeens komt er recht voor ons een grote Monitor Lizzard zwemmen, een paar meter van de oever. Die zagen we ook al in de khlongs van Bankok, maar nu van dichtbij in de jungle. Wat een enorm beest! Echt zo'n venijnige varanenkop. Alsof hij zo de prehistorie uit komt zwemmen

Verder doen we niet veel deze dag: lekker zwemmen, eten en drinken. Het is tenslotte vakantie en morgen vroeg op voor een bezoek aan de olifanten in Elephant Haven!

1. Carla:
    30 juli 2022
    Wat leuk om mee te mogen lezen , wat een heerlijke vakantie!!!
    Veel plezier nog!
  2. Joost:
    30 juli 2022
    Ziet er allemaal weer bijzonder uit. Maar ik zou toch niet zomaar in een rivier gaan zwemmen ;-)
  3. Ad:
    30 juli 2022
    Hallo allemaal, hopelijk komt mijn reactie nu wel door, de vorige 3 werden op miraculeuze wijze niet geplaatst...

Wat een prachtige dingen maken jullie daar mee! Beetje jaloers... haha nee hoor, is jullie van harte gegund, geniet ervan allemaal!!!
  4. Astrid:
    31 juli 2022