Rustige dagstart en Wat Pho

29 juli 2022 - Nong Bua, Thailand

Sawasdee!

27 juli:

Na de uitputtende,traumatische  fietstocht van de vorige dag (zie vorig reisverhaal) was het tijd voor een rustig dagje. Reisleider Usain Bolt (alias Marco) kon de hele trukendoos opentrekken om ook maar iemand over te halen, maar dat was een kansloze missie. Dus die ochtend werd er flink uitgeslapen, zo ongeveer tot de lunch die dus eigenlijk ontbijt was.

Na de lunch namen we de Chao Phraya Express Boat om over de rivier naar Wat Pho te gaan. Ook daar was het veel rustiger dan in 2018, dus je werd nu niet langs de Reclining Buddah gejaagd maar kon rustig alles bekijken en foto’s maken.

Na Wat Pho hebben we wat gegeten in een restaurantje daar in de straat, en of het nou een bepaald kruid was of gefermenteerde garnalenpasta in de olie (dat was Jurres gok), binnen 5 minuten waren er 3 aan het kokhalzen! Gelukkig verdween de misselijkheid net zo snel als deze opkwam, dus we hoefde geen tweede ronde te bestellen om geleegde maagjes weer te vullen.

Met de tuktuk weer terug naar Rambuttri (nieuwe plaatsverdeling, maar er paste weer 5 lompe westerlingen in dat apparaat), en 's avonds de voorlopig laatste avond in Bangkok gevierd met Chang bier en cocktails.  Morgen naar Kanchanaburi!