Watervallen en stalactieten

3 augustus 2022 - Tambon Khlong Sok, Thailand

30 juli:

Vandaag wordt de groep gesplitst: Jurre, Ayla en Andy kiezen voor een welverdiende rustdag (uitslapen, zwembad ...)  terwijl Guusje en Marco voor een actieve dag kiezen. We gaan de Erawan watervallen en de Pra That grot bekijken.

Al vroeg aan het ontbijt, want vanwege de Thaise vrije dagen kan het druk worden bij de Erawan watervallen. De chauffeur brengt ons in zo'n 3 kwartier bij het Erawan Nationaal Park. Het weer is prima, dus al snel hebben we de eerste 3 watervallen te pakken. We zien veel Thais met zwemvesten in de poelen onder de watervallen zwemmen, dat zagen we in 2018 veel minder.

Bij de 4e waterval duikt Guusje het water in om van een hoge rots het water in te glijden. Al snel horen we een parkwachter op zijn fluitje blazen: ook Guusje moest een zwemvest aan! Het enige probleem was dat deze alleen bij de ingang opgehaald konden worden, dus Marco mocht een paar kilometer teruglopen en met twee zwemvesten de berg weer op. Een verfrissende duik maakte gelukkig een hoop goed.

Bij waterval 5 en 6 hebben we het zwemmen overgeslagen, bij de 7e en laatste waterval hebben we van de welverdiende verkoeling genoten.

Het blijven mooie watervallen, maar we vonden het jammer dat het nu een beetje over-georganiseerd was, en dat het klauteren en klimmen was vervangen door nette loopplanken.

Naar beneden ging het een stuk sneller, dus een uurtje later zitten we in de auto op weg naar de grot. We waren al gewaarschuwd dat het pittig zou zijn, en inderdaad,  die trap van 588 treden (we hebben ze geteld) was bij 36 graden een pittige opgave. Door een nauwe spleet kwamen  we in een 200 meter lange grot, vol met de bekende stalactieten en stalagmieten. Mooi dat we dat nog even meepikten.

Daarna terug naar Oriental Kwai voor een drankje en een duikje.

1. Joost:
    3 augustus 2022
    Weer een indrukwekkende fotoserie. Maar het dagje uitslapen en zwembad is natuurlijk ook niet te versmaden ;-)